Aan
de artiesten die verantwoordelijk zijn geweest voor zo’n omkanteling van
mijn gemoed voel ik mij voor eeuwig verplicht. Het moet wel erg beroerd
werk zijn dat ze afleveren, wil ik ze dat kwalijk nemen.
GEDULD
Nu
heeft Prince (49 ) mijn geduld meer dan eens op de proef gesteld. Want hij
heeft in de loop der jaren wel erg veel gemaakt, waarvoor ik nog maar
nauwelijks interesse kon opbrengen. Te langdradig , soms rusteloos op zoek
naar een nieuwe vorm. Het ging werkelijk alle kanten op. Het werd soms te
veel van het goede. Daarbij kwam dat ik een beetje moe werd van het
conflict dat hij had met zijn platenmaatschappij waardoor hij weigerde de
naam Prince langer te gebrui-ken. Het werd heel verwarrend daarna allemaal.
Het werd The Symbol en daarna weer The Artist
Formerly Known as Prince. Nu is het al weer een tijdje gewoon Prince, gelukkig.
Je
neigt er dan naar om zo’n artiest wat minder serieus te nemen. Maar dat is
natuurlijk levensgevaarlijk. Hij is toch de man die vooral in de jaren
tachtig de popmuziek een nieuwe impuls gaf, hij is toch de man van wie de
fans nog steeds nagenieten van zijn optredens. Ook al maakt hij soms
materiaal dat de aandacht niet kan vasthouden, je moet bij mensen als
Prince altijd weer rekening houden met een geniale ingeving, met een song
die je weer aan de grond kan vastnagelen. Met een nieuwe 1999. Daarom
blijft iedere nieuwe cd altijd weer een ontdekkingsreis. Je weet dat wat je
kan tegenkomen eventueel bijzon-