KLANTTEVREDENHEID KOST GELD
De Nederlandse Spoorwegen moet 2,75 miljoen euro betalen. Staatssecretaris Mansveld van infrastructuur heeft de boete opgelegd omdat het bedrijf in gebreke blijft, wat betreft de dienstverlening.
Klanttevredenheid is het mooie woord. Ik vermoed daarbij vertragingen, gebrekkige informatie, bevroren bovenleidingen, boze conducteurs, koude stations, kapotte treinstellen, deuren die niet opengaan, uren opgesloten zitten in een stilstaande trein. Dat soort zaken.
Overigens moet voor een bedrijf dat vorig jaar 264 miljoen euro winst boekte, een bedrag van bijna drie miljoen euro op te hoesten zijn. Het laat onverlet dat winst, een maximaal rendement, het doel is van elke geprivatiseerde onderneming in een liberaalkapitalistische staat. Dus, voorspel ik, wordt het treinkaartje op 1 juli duurder. Klanttevredenheid, is de onomstreden wet van het liberaalkapitalisme, kost nu eenmaal geld.